Kaffekos i ny Ali-kaffereklame

Det er blitt mange år siden Joh.Johannson coina utrrykket «Ali Kaffe kurerer gruff», og det er forlengst både en del av dagligtalen, så vell som det har fått sin plass i ordboken. Dette viser jo at når Joh. Johannson Kaffe først skifter spor og går en ny retning når de hyller de gode kaffestundene og den tradisjonsrike kaffen, gjør de det ikke uten miste noe av det gjenkjennelig i merkevaren. Men det taper ikke det som er viktig, fristelsen til å sette seg ned og KOSE seg over en kopp kaffe.

– Dette året har verden blitt veldig liten for de fleste av oss, og vi er blitt minnet på magien i noe så enkelt som en tur i skogen med kaffe rundt bålet, eller en hyggelig kaffestund på kjøkkenet

Ted Allergoth, markedsdirektør i Joh. Johannson Kaffe.

I de nyeste reklamefilmene sine hylles det øyeblikke de fleste av oss nok mest gleder oss til når pandemien er forbi og vi alle kan føle oss trygge igjen. De stundene over kaffekoppen der man møtes på tvers av generasjonene. Barnebarn og besteforeldre, gammel og ung samles til kaffekos. Nordmenn har tross drukket Ali Kaffe siden 1960, og nå er det den neste generasjon Ali Kaffe-drikkere som må rekrutteres.

Christian

Kaffeelsker med kronisk sykdom, som bruker nær sagt all våken tid på kaffe. Har også en evne til å fylle opp disse nettsidene med allskens kafferelatert. Har minst 18 forskjellige bryggeteknikker i eget hjem, og er stadig på jakt etter den «perfekte kaffe». Har også startet eget mikrobrenneri, for å kunne tilfredsstille egne behov.